Brev:
Mad og mælk?
12. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Mad og mælk?
Hej Helen
Min datter er nu 5½ mdr. og måler 70 cm og vejer 9 kg.
Vi startede op på mos da hun var 4 mdr og 14 dage efter kom der også grød på kostplanen.
Hun får pt grød til frokost og mos til aften, begge gange slutter vi af med frugtmos som en lille ekstra dessert :-)
Hun drikker dog ikke særlig meget mælk. Amningen er stort set slut, da hun ikke længere gider brystet. Kan kun få hende til at tage af brystet om natten, og det er ikke mit indtryk at der er megen mælk tilbage når hun dier så sjældent. I løbet af dagen får jeg kun mellem 300 og 500 ml i hende + det der er i grøden (hun får grød fra beauvais enten hirse- eller risgrød)
Får hun mælk nok?
Skal jeg til at give hende grød om morgenen og så evt øllebrød til frokost for at vænne hende til rugbrødssmagen? Og så selvfølgelig stadig grøntsagsmos til aften?
Hun kan endnu ikke sidde selv, og tager heller ikke mad og gnaver af når jeg giver hende noget i hånden, så jeg er nødt til at made hende med det hun skal have.
Jeg synes hun er lidt småt-spisende. Vil tro hun spiser en god dl grød til frokost og nogle skefulde frugtmos og af grøntsagsmosen om aftenen spiser hun kun ½-1 dl, men det er nok mest mælkeindtaget der bekymrer mig, for hun skal vel stadig have mest mælk??
Med venlig hilsen
Lene